Swedish League Göteborg

I helgen var det omgång två av Swedish League, denna gång precis utanför Göteborg. Men så mycket hemmaplan med tanke på terrängen vet jag egentligen inte om det var. Det var väldigt tufft med grönt och branta sluttningar. Många och branta berg tränar jag ju dagligen i men det gröna finns mest på ett par kartor. Och de kartorna brukar jag av någon konstig anledning undvika…

Helgen var ett steg i rätt riktning även om jag ännu inte är där vill jag vara. 14e på lången och 9a på medeldistansen. På långdistansen var jag nästan bäst till ettan, men sen var det den lilla detaljen att det var 9 km kvar 😉 Hade problem att hitta flyt på de längre sträckorna. Dessutom hände det så sjuka grejer; på första slingan fastnade jag med ena benet i ett stenhål så jag var tvungen att flytta på en av stenarna för att komma loss. På andra slingan fick jag sedan en pinna i ögat med effekten att det nästan slocknade helt och det kändes som hela skogen började gunga. Sjukt obehagligt. Kanske dags att svälja stoltheten och börja springa med glasögon nu.

Medeldistansen var lite mer som vanligt. Fokus på karta och kompass. Även om det sistnämnda kan bli bättre. Jag började med att springa snett ut från startpunkten men hade sedan bra kontrolltagningar hela vägen. Sprang tyvärr snett på den sista långsträckan också. Kul ändå att äntligen vara topp 10. Uppåt, framåt!

swedish league medel
Vägval Medeldistans

 

 

Lämna en kommentar