3a på 10mila!!!

Det var en helt underbar känsla att i lördags bli 3a på 10mila tillsammans med Kristine, Judith, Viktoria och Lina 🙂 Ett brons som även tillhör alla andra klubbkompisar samt våra fantastiska coacher och supporters. Det var en stor dag! Vi visste att vårat lag var bra nog att slåss om segern men det gäller även att göra jobbet och fokusera på rätt saker väl på plats.  Det kändes riktigt bra inför tävlingen. Blev ifrågesatt flera gånger när jag sa att allt var på topp inför loppet. Alltså, man måste våga satsa utan att i förväg gardera sig med massa ursäkter om det skulle gå dåligt. Är formen bra ska man inte vara rädd att säga det! Kvällen innan snackade vi i laget igenom våran taktik och det kändes som alla hade en plan. Jag fick äran att springa andra, en riktig kul sträcka där den egna orienteringen är viktig samtidigt som det oftast fortfarande är mycket folk runtomkring i skogen. Jag förstod på första sträckan att banan skulle ha lite olika karaktär, med lättlöpt i början och ett svårare gafflat parti mitt i. Jag valde därför att satsa från start, trycka på uppför backen och hålla hög fart på första långsträckan och de inledande kontrollerna. Inne i det ”svårare” området kunde jag sedan ta mer tid med fler kartstopp för att slutligen försöka trycka på under den sista långsträckan hem. Var ett vädigt kontrollerat lopp där orienteringen fick styra farten. Hade bästa tid bland alla andrasträckslöpare! Som kul kuriosa fick jag även ett vägval uppkallat efter mig, ”Forsbergsvägvalet”, det högra på sträckan tillbaka mot arenan.

Mina stjärnor till klubbkompisar gjorde alla sitt bästa och att följa Lina på sista sträckan var nervöst. Det var många bra lag med i fighten. Och wow vad häftigt att vi ett tag ledde stafetten en bit in på den sista sträckan. Vi har aldrig varit så här nära att vinna! 42s! När vi var tvåa i Eksjö var vi mycket längre ifrån. Det är så häftigt att vi är med och slåss där framme på allvar nu. Jag är otroligt glad över våra prestationer och bronsmedaljen men det är helt klart segern jag drömmer om! 10mila i Falun inspirerade något otroligt. Gmokbabes kommer bli farliga i framtiden, watch out 🙂

Springs det bra, ska det såklart firas vilket det gjordes igår med grill, partyhattar och norska bakelser 🙂

Läs gärna vad Lina skriver på sin blogg om tävlingen: 10-milabrons

 

Lämna en kommentar