When nothing goes right, go left

Orientering som så många andra sporter är en lek. En rolig lek men en seriös sådan. Du vet det när du är småsjuk och ringer mammi för råd om du ska springa SM eller ej. Du vet det när du egentligen redan kan svaret på frågan. Du vet det när du ringer och brister ut i gråt efter ett fåtal sekunder. Med andra ord ligger jag hemma i min säng istället för i bilen ner mot Blekinge och lång-SM. Med andra ord är jag riktigt less att ännu en gång vara sjuk när en av årets höjdpunkter sker. Men jag tror ännu en gång att draken lyfter bäst i motvind, om än jag hoppas att jag snart får säga att draken också lyfter i medvind.

dsc_0168Nu blickar jag istället med längtan framåt mot nästa helgs SM i medel och stafett. Tills dess ska jag vara fylld med energi. Jag har redan fått en behövlig dos från fina vänner och familj, tack ska ni ha!

Kommentera

