Drömmen blev sann: SM-GULD!!

14446498_1537085492984248_1048741460_o

Det är många gånger jag avslutat ett blogginlägg som handlat om en stafett att gmok kommer bli att räkna med i framtiden. Vi har länge varit med i toppen, egentligen ända sedan jag kom till gmok. Men det har aldrig räckt hela vägen till ett guld i de allra största stafetterna (SM, Jukola, 10mila). Vi har varit nära flera gånger; 2a på SM, 2a och 3a på 10mila, bästa svenska lag på jukola och så vidare… Segern har fått vänta fram tills förra helgen. Draken lyfte i motvind! Det kändes helt galet bra efter att i flera år kämpat, slitit och försökt för att stå överst på pallen. Vi har alltid haft tron om att en dag så kommer vi att lyckas. Jag ställde mig på startlinjen i lördags efter en lång tid med förkylningar, två inställda SM-starter och med väldigt lite träning i bagaget den sista månaden. Att mina lagkompisar och klubb ändå trodde på mig gav mig trygghet och glädje att springa. Att få bli svensk mästare med Kristine och Lina är en ära, dem är inte bara grymma i skogen utan två väldigt omtänksamma och positiva människor. Det kändes helt crazy och underbart att få korsa mållinjen med sträckta armar tillsammans med dem. Jag vet inte om vi riktigt förstod vad som hände just då. Men nu vet jag. VI ÄR SVENSKA MÄSTARE I STAFETT!!

 

Vi fick 7 medaljer, 2 vardera och en till klubben. Det är fler än vi tre som är delaktiga i denna medalj och många av dem finns i gmok. Guldet vann vi tillsammans; alla babes, löpare, coacher och supporters i gmok! Visste ni förresten att våra killar tog silvret i H21?!

Läs gärna Linas blogginlägg: SM-guld
Webb-TV om guldet: stafett-SM
Artikel om guldet: Guld för Ravinen och gmok

Bilder i inlägget är tagna av Emma Bergman, Lars Rönnols och SM-arrangörerna.

Kommentera

