Dags att vända blad…

Det känns som jag varit sjuk eller förkyld typ hela detta året. Så illa har det ju inte varit. Men nästan, dubbla influenser i våras när säsongen skulle kicka igång och dubbla förkylningar nu på hösten när SM skulle avgöras. Men tanke på hur mycket jag blev tvingad att vila i våras och ännu mera nu på hösten förstår jag inte hur jag ändå kan summera upp såna bra resultat av säsongen. Det känns som att hälften av tävlingarna sprang jag på ren vilja. Ändå har jag otroligt bra stafettresultat, bästa svenska lag på alla de stora stafetterna; 3a på 1omila, 5a på jukola och 1 på SM. Självklart hade jag superbra lagkompisar men jag var faktiskt sträcksnabbast på 10mila, så jag bidrog allt också 😉 SM-stafetten var såklart något alldeles extra.Att stå högst upp på pallen tillsammans med laget, det är stort! Jag är också väldigt stolt över att jag individuellt lyckades knipa en silvermedalj på SM och en 7e plats totalt på o-ringen.

20160802_135055
Dags att visa musklerna!

När en säsong är slut är det också dags att börja fundera på nästa. Det tog lång tid och många känslor att bestämma mig  för vad som ska vara på nästa blad. Mycket energi och förberedelser har lagts ner dem senaste åren på just 2016 och drömmen om Bohuslän. På slutet kändes det som att jag var närmre att nå målet när drömmen föddes än när det väl var dags. När kroppen strejkade så i år var det svårt att ge det en rättvis chans. Jag är därför fortfarande nyfiken på att se vilken potential jag kan nå ifall jag får vara frisk. Ifrån de två senaste åren har jag SM-medaljer, pallplatser på o-ringen och swedish Leauge och snabba stafettsträckor. Det finns mycket som talar för att jag skulle kunna bära den svenska tröjan på internationella tävlingar. Men ändå så är jag inte där. Att kämpa för något och inte nå ditt mål är frustrerande och kräver oerhört mycket tålamod. Jag sprang på Jennie i veckan som peppade mig, påminde mig och sa att det är NU det är läge att slå sig in i landslaget. Det korta samtalet var nog den sista pusselbiten som behövdes för mig för att bestämma mig vad som ska stå på nästa blad. Det är nu eller aldrig som det är läge att slå sig in i landslaget. Det är nu jag har erfarenheten, träningsbakgrunden, det är nu pusselbitarna ska på plats. Jag har viljan att ge det en chans till! Häng med 🙂

One thought on “Dags att vända blad…”

  1. Vad glad jag blir av att läsa slutet av ditt inlägg, Anna! Du har definitivt kapaciteten så med hel och frisk kropp kommer du snart ta det där steget upp! Och så starkt kämpat att prestera det du gjort iår trots allt motstånd! Kram!

Kommentera

